Vesti

7. Feb. 2019 ОДРЖАНА 33. СЕДНИЦА ОПШТИНСКОГ ВЕЋА

Данас, 07.02.2019.године одржана је 33. седница Општинског већа општине Богатић. Пред члановима Општинског већа нашле су се 24 тачке дневног реда.

Међу значајнијим тачкама дневног реда чланови Општинског већа разматрали су и утврдили предлог Одлуке о усвајању Локалног акционог плана запошљавања општине Богатић за 2019.годину. Локалним акционим планом запошљавања утврђени су циљеви и приоритети, програми и мере политике запошљавања који су усмерени и који се реализују како би се достигли постављени циљеви у области политике запошљавања и омогућило побољшање стања на тржишту рада, унапређење запошљивости и запошљавању на подручју општине Богатић.

У складу са Законом о буџетском систему донет је закључак о усвајању Консолидованог извештаја – Извештаја о извршењу буџета за општину Богатић за период 01.01.2018.-31.12.2018.године и усвојени Финансијски планови директних корисника буџета: Скупштине општине, председника Општине и Општинског већа, Општинске управе и Општинског правобранилаштва за 2019.годину. У наставку седнице чланови Општинског већа утврдили су предлог Одлуке о ангажовању екстерне ревизије завршног рачуна општине Богатић за 2018.годину.

Чланови Општинског већа разматрали су и утврдили предлог Одлуке о првој измени и допуни Одлуке о Општинској управи општине Богатић којом је формиран Одсек за општу управу, евиденцију и управљање општинском имовином, у складу са Законом о јавној својини.

Чланови Општинског већа су утврдили предлог Закључка о давању сагласности на Програм пословања ЈКП.“Богатић“ Богатић за 2019.годину и Посебан програм пословања ЈКП.“Богатић“ за 2019.годину.

У складу са Законом о предшколском васпитању и образовању донето је Решење о утврђивању економске цене програма васпитања и образовања у Предшколској установи „Слава Ковић“ Богатић за 2019.годину којом је утврђена висина економске цене услуга на месечном нивоу по детету...

 

3. Feb. 2019 ПРЕДСТАВЉЕНА 11. СИВА КЊИГА

У петак, 01.02.2019.године на 11. Конференцији о економским реформама представљено је 11 издање Сиве књиге прописа. На Конференцији су учествовали: председница Владе Републике Србије Ана Брнабић, потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић, министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Бранислав Недимовић, министар заштите животне средине Горан Триван, шеф Делегације ЕУ у Србији Њ.Е. Сем Фебрици, шеф Мисије ММФ-а за Србији Џејмс Руф, представници привреде и локалних самоуправа. Општину Богатић на овом скупу представљао је председник Општине Ненад Бесеровац.

„Заједно морамо бити и храбрији и ефикаснији у спровођењу промена, због тога ова Влада постоји. Реформе нису саме себи циљ, не спроводимо их због Дуинг бизнис листе, не спроводимо их због европских интеграција, већ због својих грађана и привреде како бисмо им живот учинили лакшим и квалитетнијим“, изјавила је премијерка Ана Брнабић.

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић изјавио је да ће се и ове године радити на подизању капацитета инспекција и рекао да очекује усвајање трогодишњег плана запошљавања младих инспектора и нове моделе опремања инспекције.

„Важно је да радимо на увођењу нових алата који повећавају ефикасност надзора, али и на подизању људских и материјалних капацитета инспекција, јер без довољног броја добро опремљених и мотивисаних инспектора нећемо постићи крајњи ефекат“, рекао је министар Ружић.

Министар је нагласио да ова година треба да донесе и повраћај службеничког звања“ инспектор“ у службенички систем Србије и најавио да ће се радити на томе да инспектори уживају и пуну правну заштиту државе у судским процесима.

Међу 10 приоритетних мера 11.Сиве књиге издвојени су захтеви за даље смањење пореза и доприноса на зараде, успостављање електорнског система јавних набавки, јавног регистра такси и накнада, чување пословне документације у електронском облику, као и електронске процедуре регистрације пољопривредних газдинстава и доделе подстицаја.

У оквиру Конференције , Управни одбор НАЛЕД-а доделио је специјална признања истакнутим појединцима из јавне управе и медија и прогласио Реформатора године. Награда Реформатор године додељена је директору Републичког геодетског завода Борку Драшковићу за успешно спроведену реформу уписа права у катастар непокретности и успоставаље једношалтерске процедуре - еШалтер. За јачање ефикасности инспекцијског надзора, признање је уручено државном секретару Министарства државне управе и локалне самоуправе Зорану Касаловићу. Награде за квалитетно извештавање о економским реформама у 2018.години припале су уреднику у агенцији Тањуг Драгану Крснику, новинарки Политике Марији Бракочевић и уреднику портала Plus Online из Пирота Ненаду Пауновићу...

 

24. Jan. 2019 ИЗЈАВА ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНЕ ПОВОДОМ ПОЧЕТКА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈЕ ГРАНТ ШЕМЕ ПРОГРАМА Exchange 5

“ Пре свега желим да се захвалим делегацији Европске уније у Србији на подршци коју пружа локалним самоуправама, као и партнерима на реализацији грант шеме програма Exshange 5, Министарству државне управе и локалне самоуправе, Министарству за европске интеграције, Министарству финансија, као и нашој кровној организацији Сталној конференцији градова и општина и изразим задовољство да је пројекат општине Богатић и партнерских општина Владимирци и Мали Зворник, Ефикасније управљање јавном својином - искорак ка бржем развоју наших локалних самоуправа, одабран међу 18 пројеката који ће се финансирати кроз овај програм, из средстава ЕУ", изјавио је Ненад Бесеровац, председник oпштине Богатић, након свечаног чина потписивања уговора о донацијама и додао: "За нашу, као и партнерске општине, ово је изузетно значајан пројекат, јер сам уверен да ћемо за 18 месеци, након окончања реализације истог, капацитете у области управљања јавном својином подићи на много виши ниво, како у организационом, нормативном, техничком, тако и у кадровском смислу. Пројектом је предвиђено да се у оквиру Општинске управе формира посебна организациона јединица за управљање имовином, биће донете нове одлуке о коришћењу, одржавању и управљању непокретностима, правилници о утврђивању књиговодствене вредности непокретности у јавној својини, а биће набављена и инсталирана и додатна рачунарска опрема. Такође, на основу прикупљених података са терена, биће ажуриране евиденције за 5.700 непокретности, што се тиче наше Општине 3.100, од тога 2.700 објеката и 400 грађевинских парцела и осталог земљишта, утврдиће се тржишна вредност за 210 некретнина, биће извршено брисање одређених непокретности из катастра, као и припремљена техничка документација за легализацију објеката, грaђених без грађевинске дозволе". "Реализацијом овог пројекта вредног 193.198,28 еура, од чега су 173.878,25 еура (90%) средства из донације, добићемо јасну слику шта је оно чиме заиста располажемо на терену, и бити у прилици да својом имовином, као добри домаћини, ефикасно управљамо", рекао је на крају Бесеровац.

 

24. Jan. 2019 Председник општине Богатић на свечаној церемонији потписивања уговора у оквиру програма Exchange 5

Министарство државне управе и локалне самоуправе, Министарство финансија – Сектор за уговарање и финансирање програма Европске уније и Стална конфeренција градова и општина – Савез градова општина (СКГО) организовали су 22. јануара 2019. године у Клубу посланика у Београду церемонију свечаног потписивања уговора за реализацију пројекaта у области управљања имовином који су одобрени у оквиру грант шеме Exchange 5 – Подршка локалним самоуправама. Међу одобреним пројектима је и пројекат ''Ефикасно управљање јавном имовином-искорак ка бржем развоју наших локалних самоуправа'' који општина Богатић реализује у сарадњи са општинама Владимирци и Мали Зворник. Свечаној церемонији потписивања уговора присуствовао је Ненад Бесеровац, председник општине Богатић као и председници партнерских општина Милорад Милинковић и Зоран Јевтић.

У уводном делу церемоније присутнима су се обратили: министар државне управе и локалне самоуправе – Бранко Ружић, министарка за европске интеграције – Јадранка Јоксимовић, Амбасадор и шеф Делегације Европске уније у Републици Србији – Њ.Е. Сем Фабрици, државна секретарка Министарства финансија – Славица Савичић, помоћник министра финансија – Марко Јовановић и генерални секретар СКГО – Ђорђе Станичић.

Програм Exchange 5 финансира Европска унија из средстава ИПА 2014 и чини део текућих процеса у оквиру којих Република Србија уз подршку Европске уније улаже напоре да побољша управљање у локалној самоуправи и да унапреди ниво услуга у градовима и општинама у циљу подстицања локалног развоја. Теме Програма Exchange 5 су у функцији локалних реформских процеса и односе се на: подршку ефикасном управљању имовином и подршку у стратешком планирању и програмском буџетирању. Укупна вредност Програма Exchange 5 из средстава ЕУ је 4,45 милиона евра, а од тога 3 милиона евра чини фонд за реализацију пројеката у оквиру грант шеме за управљање имовином.

Општина Богатић је поносна на чињеницу да је од укупно 53 пројектна предлога, којима су локалне самоуправе конкурисале за тему која се односи на област управљања имовине, одобрено само 18 пројеката, међу којима је и пројекат ''Ефикасно управљање јавном имовином-искорак ка бржем развоју наших локалних самоуправа'' којим ће ова општина координирати у наредних 18 месеци. Пројектним активностима је планирано успостављањe ефикасног система управљања имовином у општинама Богатић, Мали Зворник и Владимирци како би се створили предуслови за бржи локални економски развој на територијама ових општина.

 

23. Jan. 2019 ПОНОВНИ ОГЛАС О СПРОВОЂЕЊУ ПОСТУПКА ЈАВНОГ НАДМЕТАЊА ЗА ИЗДАВАЊЕ У ЗАКУП ПОСЛОВНОГ ПРОСТОРА

На основу члана 12 став 2 Уредбе о условима прибављања и отуђења непокретности непосредном погодбом и давања у закуп ствари у јавној својини, односно прибављања и уступања искоришћавања других имовинских права, као и поступцима јавног надметања и прикупљања писмених понуда („Сл.гласник РС“, број 16/2018), чл.18, 21 и 25 Одлуке о прибављању и располагању стварима у јавној својини Општине Богатић ("Сл.лист града Шапца и општина Богатић, Владимирци и Коцељева" бр.32/16), и Одлуке Општинског већа општине Богатић за покретање поступка за давање у закуп пословног простора у поступку јавног надметања број 06-30-681/2018-01 од 13.11.2018.г. Комисија за давање у закуп непокретностиу јавној својини општине Богатић, објављује следећи:

ПОНОВНИ ОГЛАС О СПРОВОЂЕЊУ ПОСТУПКА ЈАВНОГ НАДМЕТАЊА ЗА ИЗДАВАЊЕ У ЗАКУП ПОСЛОВНОГ ПРОСТОРА

ИЗДАЈЕ СЕ у закуп поступком јавног надметања пословни простор и то локал зв.“Продавница“ површине 101,00м2 у оквиру Дома културе у Узвећу, путем јавног надметања под следећим условима:

- учесници јавног надметања могу бити сва физичка лица, правна лица и предузетници уз достављање благовремене и потпуне пријаве-понуде,

- делатност односно намена пословног простора је трговинска односно продавница мешовите или прехрамбене робе

- почетна цена месечне закупнине је 24.689,00 динара,

- обавеза будућег закупца је да закупнину плаћа уредно стим што ће се цена закупа месечно ревалоризовати применом месечног индекса потрошачких цена, када он достигне кумулативно ниво од 5% и више, према подацима републичког завода за статистику који се објављују у „Службеном гласнику РС“,

- закупнина се плаћа након добијања фактуре од стране рачуноводства Општине Богатић,

- закупац је у обавези да пословни простор врати у стање у коме га је и примио уредно окречену и у исправном стању, осим у случају када је закупац уложио сопствена средства у адаптацију пословног простора сагласно уговореним обавезама,

- обавезу закупца да по испостављеним рачунима плаћа трошкове воде, електричне енергије, телефона и друге трошкове коришћења пословног простора,

- обавезу закупца да уредно односи смеће и да црпи отпадне воде,

- обавезу закупца да у року од 3 дана од дана закључења уговора уплати гарантни износ у висини двомесечне закупнине на име обезбеђења трошкова коришћења пословног простора а који ће бити враћен закупцу по испуњењу свих уговорених обавеза,

- обавезу закупца да локал буде у функцији осим у законском року предвиђеним за годишњи одмор и исти се не може давати у подзакуп,

- закупац може извршити адаптацију пословног простора односно изводити на закупљеној непокретности радове који имају карактер инвестиционог одржавања, према уобичајеним стандардима и важећим прописима у области грађевинарства, само уз претходну сагласност односно одобрење Општинског већа, под условима и на начин утврђен Уредбом,

- одлуку о признавању трошкова инвестиционог одржавања пословног простора, са утврђеним процентом умањења месечне закупнине доноси Општинско веће а Анекс уговора закључује председник Општине,

- закупцу се могу признати трошкови инвестиционог одржавања ближе наведени у чл.30 ст.2 ове одлуке а сви остали радови на ентеријеру и опремању локала, повећању инсталисане снаге електричних инсталација, преграђивању простора у циљу довођења у нову функцију и слично падају на терет закупца,

- адаптација пословног простора од стране закупца може се вршити искључиво после закључења Уговора о закупу,

- пословни простор се издаје на период од 5 (пет ) година стим што закуп почиње тећи након спровођења поступка, уколико досадашњи закупац буде нови закупац, закуп тече од 01.02.2019.године,

- учесници јавног надметања могу бити сва физичка лица, предузетници и правна лица

- у поступку јавног надметања не могу учествовати чланови Комисије и њихови заменици, бивши закупци који нису измирили своја дуговања према Општини по основу закупа, накнаде за извршене комуналне услуге и друге обавезе по основу претходно закључених уговора,

- уредна понуда садржи податке:

- о подносиоцу пријаве и то за физичка лица име и презиме, адресу, број личне карте, јединствени матични број грађана, за предузетнике податке и то име и презиме предузетника, адресу, број личне карте, јединствени матични број грађана, извод из регистра надлежног органа и порески идентификациони број, назив радње, матични број,за правна лица уредна понуда мора садржати назив и седиште, копију решења о упису правног лица у регистар код надлежног органа, порески идентификациони број, пуномоћје за лице које заступа подносиоца пријаве односно понуде

- уредна пријава мора садржати поред горе наведених података и податке о делатности која ће се обављати у пословном простору,

- пуномоћје за лице које заступа подносиоца пријаве,

- доказ о уплати депозита,

- податак о текућем рачуну за подносиоца пријаве односно понуде

- учесници јавног надметања обавезни су да ради учешћа у поступку јавног надметања уплате депозит у износу од 24.689,00 динара и исти се враћа учесницима који не успеју на надметању, након закључења Уговора о закупу,

- депозит се уплаћује на рачун број 840-291804-44 прималац је депозитни рачун Буџета општине Богатић, сврха-уплата депозита за учешће на јавном надметању за пословни простор уз назнаку локала,

- уколико будући закупац не приступи закључењу Уговора о закупу, положени депозит се не враћа као ни у случају да не уплати гарантни износ у предвиђеном року,

- доказ да је подносилац пријаве измирио закупнину и трошкове комуналних услуга (потврда даваоца услуга), уколико је био закупац пословне просторије која је имовина Општине Богатић,

- јасну назнаку пословне просторије због које се пријављује на јавно надметање

- учесници јавног надметања обавезни су да поднесу пријаву за учешће на јавном надметању Комисији у писаном облику најкасније до 31.01.2019.године.

- пријаве се достављају препоручено поштом на адресу Општинске управе Општине Богатић, Комисије за давање пословног простора у закуп Богатић ул.М.Витомировића бр.1 или преко писарнице Општинске управе Богатић,

- на полеђини коверте у којој се подноси пријава мора се навести назив подносиоца пријаве са адресом и контакт телефоном као и са јасном назнаком на коју се непокретност поднета пријава односи а у супротном таква понуда сматраће се неуредном и непотпуном и биће одбачена,

- поступак јавног надметања спровешће се дана 01.02.2019.г. у 15 часова у малој сали Општине Богатић на првом спрату у ул.М.Витомировића бр.1,

- поступак јавног надметања ће се спровести и у случају да пристигне најмање једна благовремена и потпуна пријава на основу које се подносилац пријаве региструје и проглашава понуђачем, ако прихвати почетну цену по којој се непокретност даје у закуп, с тим да уколико не прихвати почетну цену, губи право на враћање депозита,

- избор најповољнијег понуђача врши се применом критеријума највише понуђене закупнине а у случају да два или више понуђача понуде исти износ закупнине Комисија задржава право да изврши избор најповољнијег понуђача, по слободном уверењу,

- председник Комисије након завршеног јавног надметања позива учесника који понуди најповољнији износ да потпише Изјаву о висини понуђене цене,

- учесник јавног надметања који је незадовољан Решењем о давању у закуп пословног простора може поднети приговор Општинском већу у року од 8 дана од дана пријема обавештења о давању у закуп пословног простора,

- оглас за јавно надметање објављује се у „Гласу Подриња“, на интернет страни Општине Богатић, на огласној табли Општинске управе, огласној табли МЗ Узвеће.

КОМИСИЈА ЗА ДАВАЊЕ У ЗАКУП НЕПОКРЕТНОСТИ

У ЈАВНОЈ СВОЈИНИ ОПШТИНЕ БОГАТИЋ

 
VRH